Afdelingsleder for Bygningsdrift ved Sønderborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en engageret og visionær afdelingsleder til at lede og udvikle vores kommunale bygningsdrift. Du vil være ansvarlig for at sikre ensartethed og bæredygtighed i driften, robusthed i vores bygningsmasse og effektiv økonomistyring af vores kommunale bygninger.
Du vil få ansvaret for den strategiske Bygningsdrift, hvor du sammen med medarbejderne vil være ansvarlig for at udvikle og implementere strategier for bygningsdrift, der sikrer bæredygtighed og værdibevaring af vores bygninger.

Din rolle som afdelingsleder

Bygningsdrift er en del af Drift og Beredskab Sønderborg (DBS), som er en nyetableret driftsenhed på Ingolf Nielsens vej 21, Sønderborg. Ud over Bygningsdrift består DBS af Entreprenørafdelingen, Beredskab Sønderborg og Drift og Service.

Som afdelingsleder for Bygningsdrift vil du sammen med tre serviceledere og ca. 40 serviceteknikere få ansvaret for driften af kommunens 297 ejendomme med 678 bygninger, der udgør 455.000 m2. Afdelingen har ansvaret for at drifte og vedligeholde bygningsmassen. Herunder sikre at bygningerne drives optimalt i forhold til ventilation, indeklima, varmestyring, vand og elforbrug. Driften af bygningerne sker i samarbejde med brugerne af de kommunale bygninger og afdelingen Bæredygtighed & Byggeri, der står for de større renoveringer og hvor der skal byggetilladelser til ændringerne. Til udbedring, ombygning og bygningsvedligehold er der desuden kontakt med håndværkere og leverandører, herunder indhentning af tilbud og opfølgning på økonomi.
 
Afdelingslederen skal sætte mål og retning for området og skabe ejerskab gennem dialog og motiverende lederskab. Du skal have lyst til at involvere dine omgivelser i udviklingsprocessen og i at skabe et fælles værdisæt, især i forbindelse med at realisere visionen om at blive en grøn og bæredygtig kommune.

Du vil lede et team af fagfolk og arbejde tæt sammen med andre afdelinger for at sikre en helhedsorienteret tilgang til bygningsdrift. En af dine centrale opgaver er at arbejde for et givtigt og udbytterigt samarbejde med centrale partnere i den kommunale organisation.

I Sønderborg Kommune betragter vi ledelse som et fag, og som leder skal du stå på to ben: Et fagligt og et ledelsesmæssigt.
Som leder skal du kunne motivere og inspirere medarbejdere til at opleve arbejdet som meningsfuldt og værdiskabende. Du skal stå stærkt i dit lederskab og skabe tydelighed om prioriteringen af opgaver og ressourcer. Din ledelsesstil er dialogbaseret, idet du forstår værdien af at lytte og trække på de ressourcer dine ansatte repræsenterer. Samtidig skal du som leder kunne stå fast på dine resultatmål og have den nødvendige beslutningskraft.

Det vil være din opgave at sikre, at afdelingen arbejder stabilt med den daglige drift til gavn for både kommunen og kommunens borgere. Du skal samtidig sikre overholdelse af vedtagne mål gennem prioritering og opfølgning.

Gennem samarbejde i en velfungerende ledergruppe på fire afdelingsledere og en chef bidrager du til, at chefområdet udnytter dets samlede potentialer, og at både ledere og kolleger trækker på samme hammel. I ledergruppen er der et trygt forum for såvel gensidig ledelsessparring og faglig koordinering. Som afdelingsleder for Bygningsdrift refererer du til Drift- og Beredskabschefen.

Kvalifikationer

Vi ønsker en afdelingsleder, der har god basal viden om byggeri, for eksempel fra en uddannelse som bygningskonstruktør, bygningsingeniør eller lign. relevant uddannelse. Vi forventer ud over de faglige kompetencer, at du har ledelseserfaring eller erfaring med uformelt ledelsesansvar med lyst til få formelt ledelsesansvar. Vi ser gerne du har et diplom i ledelse, eller er interesseret i at tage en efter ansættelse.

I forbindelse med ansøgning og samtale vil vi bede om, at du forholder dig konkret til følgende kompetencer:

  • Erfaring med ledelse inden for bygningsdrift, gerne i en kommunal kontekst
  • Stærke ledelseskompetencer og evne til at motivere og udvikle medarbejdere Forståelse for principperne for bæredygtig bygningsdrift og evne til at implementere disse i praksis
  • har en synlig og tydelig ledelsesstil, der dog også er inkluderende i relevante beslutningsprocesser
  • har et godt overblik med det nødvendige blik for detaljerne, en stor analysekraft og er strategisk tænkende
  • evner at navigere løsningsorienteret i et krydspres mellem brugere og medarbejdere
  • har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
  • har fokus på sikker drift samtidig med at se muligheder og udviklingspotentialer
  • kan samle afdelingen og udvikle en konstruktiv teamkultur
  • har stærke sociale kompetencer, er god til at opbygge og vedligeholde relationer og er empatisk i din kontakt til medarbejderne
  • har gode kommunikative kompetencer der skaber følgeskab
Ansættelsesprocedure og vilkår 

Ansøgningsfrist er søndag den 14. januar 2024. Ansættelsessamtaler er planlagt til den 18. januar 2024 og en eventuel anden samtalerunde den 26. januar. I forbindelse med ansættelsesforløbet anvendes Garuda profiltest. Du modtager en tilbagemelding på din test inden 2. samtale. Indkaldes du til samtale vil du desuden blive bedt om at forberede en case på ca. 15 minutter.

Tiltrædelse forventes pr. 1. marts 2024 eller snarest herefter. Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant organisation. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Ønskes yderligere oplysninger om jobbet, kan du kontakte Konstitueret chef for Drift og Beredskab Sønderborg, Tina Callesen på tcal@sonderborg.dk eller på mobil 27 90 54 87. 

Læs mere om Sønderborg Kommune på www.sonderborgkommune.dk.

Hvis du er klar til at tage det næste skridt i din karriere og gøre en forskel i vores organisation, ser vi frem til at høre fra dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=b096a6bb)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Drift og Beredskab Sønderborg, Ingolf Nielsens Vej, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963794

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet