Brænder du for at styrke trivsel og arbejdsmiljøet? Det gør vi.
Som Arbejdsmiljøteam har vi en væsentlig brobygger funktion, og vores fornemmeste opgave er at fremme sikkerhed og sundhed med stor effekt.
Arbejdsopgaverne
Du kommer overordnet set til at sikre fremdrift for flere spændende arbejdsmiljøindsatser med rig mulighed for at sætte din faglighed i spil. Arbejdsopgaverne er blandt andet:
- Du skal give konsulentbistand og understøtte kommunens arbejdspladser før, under og efter Arbejdstilsynets besøg.
- Du skal give ledelsessparring inden for både psykisk og fysisk arbejdsmiljø på alle ledelsesniveauer.
- Du skal facilitere arbejdsmiljødrøftelser i kommunens forskellige MED-udvalg.
- Du skal facilitere processer af kortere eller længere varighed indenfor politiske bestemte eller lokale arbejdsmiljøindsatser herunder netværksmøder for arbejdsmiljørepræsentanter.
- Du skal afvikle webinarer for arbejdsmiljøgrupperne i kommunen.
- Du er tryg ved at undervise på blandt andet supplerende arbejdsmiljøuddannelser og onboarding-programmer, hvor du styrker kompetenceudviklingen i kommunen.
- Du skal udarbejde og opdatere arbejdsmiljøretningslinjer, vejledninger og lokale sikkerhedsprocedurer med en træfsikker skriftlighed.
Dine faglige og personlige kvaliteter
Vi søger en kollega, der:
- har kendskab til relevant lovgivning indenfor arbejdsmiljøområdet.
- har erfaring med udvikling af både fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
- har en relevant videregående uddannelse - gerne inden for arbejdsmiljøområdet.
- har lyst til at indgå i et aktivt og kvalificeret samspil med en stor organisation om et mere bæredygtigt arbejdsliv og attraktive arbejdsfællesskaber?
- arbejder struktureret og analytisk og kan bevæge dig rundt i kommunens forskellige forvaltninger
- har en vis flair for teknologi og IT, da vi arbejder faktabaseret og datadrevet med arbejdsmiljøet
- er en holdspiller, der kan arbejde tværfagligt og tværorganisatorisk, da du kommer til at arbejde med kollegaer med forskellige faglige udgangspunkter
- trives i en dynamisk hverdag, hvor der til tider er mange forskellige opgaver samtidig.
Stillingens organisatoriske placering og teamet
Du bliver en del af kommunaldirektørens stab – HR og Arbejdsmiljø. Arbejdsmiljøteamet i HR og Arbejdsmiljø består udover dig af:
- 2 arbejdsmiljøkonsulenter.
- 1 MED- og arbejdsmiljøkonsulent.
- 2 sundheds- og forebyggelseskonsulenter.
- 1 hygiejnekonsulent.
Som Arbejdsmiljøteam ønsker vi, at vores omdømme ude i organisationen er:
- Vi kommer med en smittende positiv energi.
- Vi er gode til at forstå og respektere organisationens hverdag og deres udfordringer.
- Vi er seriøse, professionelle og inspirerende samarbejdspartnere.
- Vi står for høj faglighed, er dedikerede og gode til at give plads.
- Vi har en faktabaseret tilgang.
- Vi er ordentlige.
Kort og godt…
"Vi er det gode arbejdsmiljø"
Citat Arbejdsmiljøteamet
Tiltrædelse
Den 1. maj 2025 eller efter nærmere aftale.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Der er frist for ansøgning til stillingen den 9. marts kl. 23:59.
Vi afholder samtaler den 19. marts.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte arbejdsmiljøkonsulent og koordinator for arbejdsmiljøteamet Lene Kudera på mail: lmoo@sonderborg.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9d1bc384)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - HR og Arbejdsmiljø, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d899be8b-c7ca-4698-a45c-70a0547f39e4