Arbejdsmiljøkonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med arbejdsmiljø, og har du erfaring med effektfulde indsatser, der styrker et sikkert og sundt arbejdsmiljø på det strategiske, taktiske og operationelle niveau, kan HR og Arbejdsmiljø blive din næste arbejdsplads
I stillingen som arbejdsmiljøkonsulent kommer du til at sikre fremdrift for flere spændende arbejdsmiljøindsatser, med rig mulighed for at sætte din faglighed i spil.
Du har et solidt kendskab til relevant lovgivning og procedurer indenfor arbejdsmiljøområdet, og har lyst til at indgå i et aktivt og kvalificeret samspil med en stor organisation omkring at sikre et mere bæredygtigt arbejdsliv og attraktive arbejdspladser.

I hverdagen kommer du til at arbejde sammen med kollegaer, der har forskellige faglige udgangspunkter. Det er derfor vigtigt, at du er god til at kommunikere, og har lyst til at arbejde tværfagligt. Du trives desuden i en dynamisk hverdag, hvor der til tider er mange opgaver samtidigt. Du er velbevandret i facilitering og formidling. Du brænder for udvikling både i forbindelse med nye tiltag og forbedring af etablerede processer. Du er struktureret og analytisk, og kan også finde motivation i administrative driftsopgaver.

Du lykkes bedst i rollen, hvis du besidder følgende kompetencer og færdigheder:

  • En relevant akademisk baggrund eller ideelt set erfaring fra en lignende stilling  
  • Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Erfaring med tværgående samarbejde
  • Gode skriftlige og analytiske kompetencer
  • Det er en klar fordel at du arbejder team orienteret

Du bliver en del af staben HR og Arbejdsmiljø, hvor vi sætter arbejdsglæde og samarbejde i højsædet – også når vi har travlt. Forvent en alsidig hverdag med mange kontaktflader.

Arbejdsmiljøteamet i HR og Arbejdsmiljø består af:

  • 2 arbejdsmiljøkonsulenter
  • 2 hygiejnekonsulenter
  • 2 sundheds- og forebyggelseskonsulenter
  • 1 MED- og arbejdsmiljøkonsulent
  • 1 administrativ medarbejder

Sammen løser vi blandt andet opgaver der:

  • understøtter kommunens arbejdspladser i  arbejdet med Plan for arbejdsmiljø, sundhed og, hygiejne 2022 – 2025. Herunder også forebyggelse af sygefravær og arbejdsskader. Vi formidler komplekse arbejdsmiljøopgaver, så de er let forståelige i praksis, og der er tydelighed omkring roller og ansvar
  • understøtter arbejdspladsernes dialog med Arbejdstilsynet, herunder sikre opfølgning på eventuelle aftaleforløb og påbud
  • understøtter implementering af strategiske indsatser

Tiltrædelse
1. januar 2024 eller efter nærmere aftale.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
Der er frist for ansøgning til stillingen den 27. oktober 2023 kl. 23:59. Vi forventer at afholde samtaler i uge 45, 2023.

Vil du vide mere
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret HR-Chef, Christina Bakke, mob.: 27906933.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7c44f985)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - HR og Arbejdsmiljø, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet