Da vores mangeårig kollega har valgt at gå på pension, søger vi en ny kollega, der kan se sig selv i et velfungerende team bestående af 6 kolleger? – og hvor du som kollega skal være med til at understøtte vores arbejde med en effektiv opkrævning af kommunens restancer, så er det dig vi søger. Det er vigtigt, at du kan møde borgere og virksomheder i ”øjenhøjde”, og kan kommunikere med alle borgere, uanset hvem de er og hvor de befinder sig i livet.
Dine primære opgaver er ejendomsbidrag og opkrævning og udgør bl.a.:
Ejendomsbidrag
- Vedligeholdelse af ejerfortegnelse
- Behandling af ansøgninger om lån til betaling af kloak
- Tinglysning af skadesløsbreve
- Registrering af ejerskifte
- Forberedelse og klargøring til den årlige udskrivning af ejendomsbidragsbillet
- Behandling af ansøgninger om fritagelse for betaling af grundskyld
- Behandling af diverse lister
- Personlig og telefonisk kontakt med borgere og virksomheder
- Opkrævning af kommunale krav
- Indgåelse af betalingsaftaler og henstandsordninger
- Videregivelse af krav til inddrivelse hos Gældsstyrelsen
- Udsendelse af rykkere
- Systemteknisk opsætning og vedligeholdelse af KMD Opus Debitor
- Behandling af fejllister
- Tværgående samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger
- Personlig og telefonisk kontakt med borgere og virksomheder
Vi søger
- Du er kontoruddannet eller har anden relevant baggrund
- Du har gerne erfaring/kendskab til opgaverne vedr. opkrævning og ejendomsbidrag, som vil være en fordel, men det er ikke et krav
- Du er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
- Du har flair for IT og digitale løsninger
- Du har et godt humør, er positiv og bidrager til den gode trivsel
- Du er fleksibel og formår både at arbejde selvstændigt og i et team
- Du er i stand til at håndtere svære samtaler
- Du har interesse for fortolkning af lovgivning og dermed kan træffe korrekte afgørelser
- Du kan bidrage til nye løsninger og optimering af arbejdsgange – vi arbejder med LEAN
- Job i en kommune, hvis værdier er: Anerkendelse, engagement, dialog og samarbejde
- En attraktiv arbejdsplads i udvikling
- Et fællesskab, hvor vi tager ansvar og har frihed i opgaveløsning
- Tæt samarbejde og sparring med fagligt dygtige kolleger
- Spændende og varierende arbejdsopgaver
- Et job med mange berøringsflader i organisationen
- Eget ansvarsområde
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Fleksibel arbejdstid
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder, Pia Høgh Bertelsen på telefon 27 90 45 41.
Stillingen er 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. oktober 2025.
Løn efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. Ved tilbud om ansættelse, vil der blive indhentet reference.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest søndag den 10. august 2025. Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.
Samtaler forventes afholdt onsdag den 20. august 2025.
https://www.youtube.com/watch?v=8EzFdnQXgNs
Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse
Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.
Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.
Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag
Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Budget og Regnskab, Voldgade, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ce697e64-7a67-4ae1-b0b6-02b2c6b703ae