Vores kollega skal snart på barsel og derfor søger vi hendes afløser.
Har du troen på borgernes jobmuligheder og blik for deres potentialer, uanset hvor de kommer fra eller hvad de har med sig i bagagen. Og har du en skarp evne til at matche dem med de rigtige uddannelses- eller jobmuligheder, så er du måske vores nye jobformidler.
Du vil blive ansat i Arbejdsmarkedsafdelingen med base i et selvstyrende team i JobAktiv.
I Arbejdsmarkedsafdelingen har vi en vision: Vi vil være Danmarks bedste jobcenter og vores beskæftigelsespolitik er vores kompas på vejen mod dette mål.
I JobAktiv tilbyder vi:
- Mangfoldige og spændende opgaver: Som jobformidler får du mulighed for at arbejde med borgere over 30 år. De ledige borgere vi møder er visiteret som aktivitetsparate kontanthjælp, ressourceforløb eller selvforsørgende.
- Selvstyrende teams: Du bliver en del af et fast team af jobrådgivere og jobformidlere på i alt 4 personer. Disse selvstyrende teams arbejder ud fra kerneværdien "Vi tror på dig og det du kan."
- Mentorforløb: Vi sikrer at du får en grundig introduktion til vores team og arbejde via vores mentorforløb internt i afdelingen.
Arbejdsopgaver:
- Primær rolle: Som jobformidler er din primære rolle at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet eller relevant uddannelse.
- Mentor og støtte: Du fungerer som mentor for borgerne, der har brug for ekstra hjælp til at få fodfæste ved uddannelse eller job. Dette kan også omfatte at finde praktikpladser til brancheafklaring eller fastholdelse og udvikling af arbejdsevne. Din rolle indebærer individuel håndholdt støtte. Dette kan for eksempel omfatte alt fra planlægning og struktur til at hjælpe dem med at komme til læge- eller behandlingssteder.
Vi forventer af dig, at du
- Har relevant uddannelse og erfaring med beskæftigelsesområder – gerne indenfor kontanthjælps- og ressourceforløbsområdet.
- Har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det i dit arbejde
- Har kendskab til vores lokale arbejdsmarked og kan opsøge og formidle bæredygtige jobs eller finde rette match til de gode praktikker, lønnede timer og løntilskud.
- Evner at sætte dig ind i lovgivningen og de muligheder, der findes for at kunne tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse.
- Forstår at arbejde formålsstyret efter mål og delmål i samarbejde med borger, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere.
- Kan møde borgerne med respekt og evner at inspirere og motivere, herunder at du har blik for borgernes potentialer og muligheder for job, uanset hvilke udfordringer borgerne har.
- Har en innovativ tankegang og kan tænke kreativt i problemløsning
- Har en god social forståelse og særdeles skarpe kommunikationsevner både i tale og på skrift.
- Kan indgå i et tværfagligt samarbejde med kolleger fra forskellige indsatser i kommunen, samtidig med du arbejder selvstændigt og tager ansvar for egne opgaver.
- Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet.
- Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring.
- Kan have mange bolde i luften og samtidig arbejde systematisk og metodisk.
- Kørekort B.
I din ansøgning må du gerne lægge vægt på hvordan:
- Du kan bidrage med dine kompetencer ind i teamet og i at gøre brug af dit virksomhedsnetværk i lokalområdet i dit daglige arbejde.
- Hvordan vil du kunne se dig selv i et job, hvor du er med til at finde nye svar og løsninger – vi har dem nemlig ikke nødvendigvis på forhånd.
Hvem er vi?
Det selvstyrende team består af 2 jobrådgivere og 2 jobformidlere, når du som jobformidler bliver ansat.
Vores fokus er at gøre mere af det, der virker! Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke det tværfaglige samarbejde og opbygge stærke samarbejdsrelationer med det lokale erhvervsliv. Vi lægger samtidig vægt på at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater.
Hos os får du et spændende job, hvor ikke to dage er ens. Du bliver en del af et godt samarbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og hele tiden lærer og dygtiggør os.
Du får erfarne og metodestærke kollegaer – og dermed de bedste betingelser for faglig sparring. Og så får du et stærkt kolleganetværk, hvor humor er vigtigt selv om vi har travlt og hvor vi trækker på samme hammel.
Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.
Nysgerrig?
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Joan S. N. Jørgensen tlf.: 27 90 51 02 og én af dine måske kommende kolleger, jobformidler Anders P. H. Bay tlf.: 27 90 40 32
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er fuldtid på 37 timer om ugen. Den besættes efter gældende overenskomst, og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse 1. marts 2025
Ansøgningsfristen er onsdag den 22. januar 2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag den 27. januar 2025.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=3af52b26)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Gade, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d138ef73-2046-4887-b3d1-8db5c37e4e84