BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har omorganiseret vores Borgerservice, så vi kan sikre det nødvendige fokus på de spændende udviklingsinitiativer, vi har planlagt. Derfor søger vi nu en ny teamleder, der sammen med vores nuværende dygtige teamleder kan sikre den daglige drift af den samlede Borgerservice.
I forbindelse med omorganiseringen deles Borgerservice op i følgende 2 enheder:
- Pas og kørekort, folkeregister, pensionsområdet mv. (de fag-faglige områder)
- Omstillingen, Indgangen og servicemedarbejderne (de mere servicerettede opgaver)
Du vil blive leder af gruppen med omstilling, indgang og servicemedarbejdere.
I Omstillingen er der 6 medarbejdere. Den primære opgave er, at bemande kommunens telefoniske indgang, håndtere mindre administrative opgaver samt bemande borgerguidefunktionen i vores Indgang. Vi har ambitiøse udviklingsplaner for omstillingen, som beskrives nærmere nedenfor.
I Indgangen er der 4 medarbejdere, hvis primære opgave er at servicere borgere, som har eller skal have en sag i Jobcenterregi. Det drejer sig fx om ansøgninger om forsørgelse, enkeltydelser, brøkpensioner, registrering i vores jobcentersystem, borgerguidefunktion og mange andre spændende opgaver.
I Serviceteamet er der 7 medarbejdere, som varetager forskellige pedel-, vedligeholdelses- og rengøringsfunktioner.
Hvis du tænker, at dette lige er dig, så se yderligere nedenfor!
Hvem er vi?
I Borgerservice Sønderborg er vi dels kommunens fysiske indgang for borgere, der har brug for at få hjælp til MitID, folke-/personregister, boliglån, tillæg til pensionister, Rejsekort, pas & kørekort samt hjælp til ansøgning om kontanthjælp og andre jobcenterrettede forhold, og dels er vi kommunens telefoniske indgang, da vi varetager kommunens telefonomstilling.
I Borgerservice indgangen håndterer vi på månedsbasis totalt set ca. 3.000 personlige borgerhenvendelser, og omstillingen modtager ca. 6.000 opkald pr. måned.
Borgerservice er forankret i afdelingen Job og Borgerservice i Arbejdsmarkedsafdelingen.
Dine opgaver
Vi har løbende et ønske om at forbedre serviceoplevelsen for borgerne, og aktuelt udmønter det sig i, at vi i løbet af de kommende 2 år vil transformere vores telefonomstilling til et kontaktcenter, hvor vi kan straksafklare flere spørgsmål, frem for viderestilling til andre afdelinger. Første skridt på den vej bliver at få implementeret en voicebot, der skal aflaste omstillingen for mange af de "simple omstillinger", og dermed frigive tid til kontaktcenteropgaverne.
Du vil således blive en del af en spændende proces, hvor vi forventer, at du kan tage ansvaret for:
- at sikre driften og udviklingen i såvel den personlige som i den telefoniske borgerbetjening.
- at implementere en voicebot.
- at sikre en overgang fra omstilling til kontaktcenter – herunder dialog med organisationen omkring egnede straksafklaringsopgaver.
- at planlægge og prioritere servicemedarbejdernes opgaver.
Som teamleder skal du varetage den daglige ledelse af 17 kompetente – hovedsageligt administrative – medarbejdere.
Du får ansvaret for at:
- fastholde og udvikle medarbejdernes kompetencer i forhold til den gode borgeroplevelse.
- facilitere og understøtte de udviklingsopgaver der er besluttet.
- videreudvikle en stærk strategi for borgerbetjeningen i Borgerservice sammen med din afdelingsleder.
- Fastholde og udbygge et tæt samarbejde med kommunens øvrige fagforvaltninger.
- gå forrest i den gode trivsel og samarbejde med medarbejderne.
Hvilke faglige kvalifikationer skal du have?
Som teamleder for Borgerservice har vi en forventning om, at du har erfaring med:
- personale- og driftsledelse i en politisk styret organisation.
- at omsætte strategi og målsætninger til konkrete handlinger i dit team.
- udvikling af serviceindsatser.
Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet?
Vi tror på tillidsfuld og anerkendende ledelse, og vi tør at afprøve nye veje og lære af det. Det er fundamentet for den retning, vi har sat for vores organisation. Vi forventer, at du kan være med til at lægge den linje i vores afdeling.
I stillingen er det vigtigt, at du er en person, som:
- kommer med et mod til at udfordre vanetænkning og gå nye veje for at løfte vores borgerservice til næste niveau.
- har gode samarbejdsevner og kan opnå følgeskab hos dine medarbejdere.
- trives med at gå på tværs i organisationen, og kan opbygge relationer – både i og uden for organisationen.
- kan motivere og sætte retning for et team af kompetente medarbejdere.
- tror på dine medarbejdere og deres faglighed, og har det godt med distribueret ledelse.
- har øje for den enkelte medarbejders kompetencer, og bruger dem aktivt i opgaveløsningen.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi kan tilbyde dig både faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden. Du bliver en del af en større ledergruppe, hvor vi gerne samskaber på tværs af organisationen, og hvor vi spiller hinanden gode og reflekterer sammen.
Du bliver også en del af et lederteam i Job og Borgerservice bestående af en afdelingsleder og 2 teamledere, hvor vi også gerne udfordrer hinanden i lederskabet og i de faglige dialoger, og hvor vi hjælper hinanden på tværs af vores områder. Samtidig sætter vi alle stor pris på et godt grin i en travl hverdag og giver plads til den uformelle dialog, hvor også vores egen trivsel er et fokus.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse:
1. august 2024 eller efter nærmere aftale.
Ansøgningsfrist:
Vi skal have din ansøgning senest fredag den 17. maj 2024.
Samtaler:
Vi holder ansættelsessamtaler tirsdag den 3. juni 2024.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8fd464ce)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Gade, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039120