BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Jobcenter Sønderborg har vi nytænkt den måde, vi arbejder sammen om at hjælpe integrationsborgere i arbejde. Og vi har brug for en jobformidler på holdet. Er du måske den rette?
Som jobformidler i Integrationsteamet er det din primære rolle at støtte integrationsborgeren i at vende tilbage til arbejdsmarkedet – for nogles vedkommende er det første gang, de skal derud. Du skal være med til at finde jobåbninger for integrationsborgerne. Du skal være en slags mentor for dem, der har brug for en ekstra hånd i ryggen for at få fodfæste på arbejdsmarkedet. Det kan fx være at hjælpe dem med at møde på arbejde eller motivere dem til at aftale opgaver med arbejdsgiveren ude på virksomheden. Din opgave er også være at finde praktikker i forbindelse med brancheafklaring eller fastholdelse og udvikling af arbejdsevne.
Du kommer til at indgå i et mindre, fast team af jobrådgivere, jobformidlere og familievejleder, hvor I er fælles om at finde den bedste vej ud på arbejdsmarkedet eller i uddannelse for den enkelte integrationsborger. Vi kalder det selvstyrende teams og de er kernen i vores arbejde.
Du bliver ansat i Arbejdsmarkedsafdelingen med base i et selvstyrende team i Integrationsteamet, der arbejder flygtninge og familiesammenførte til flygtninge og deres vej ud på arbejdsmarkedet. Vores målgruppe består primært af integrationsborgere der kommer fra Ukraine og Syrien. Nogle af borgerne mangler bare det rigtige job og andre har en lidt længere vej mod arbejdsmarkedet. Det er vigtigt, at du ikke ser sprog og kultur som barrierer for at komme i job, da vi arbejder målrettet mod arbejdsmarkedstilknytning for alle borgere.
I de selvstyrende teams har I fælles ansvar for en gruppe integrationsborgere. I har plads til faglig refleksiv praksis og mulighed for at afprøve nye veje til at hjælpe borgerne videre. Samarbejdet i de selvstyrende teams skal fremme tværfaglige perspektiver og skabe handlerum – til gavn for borgeren. Afsættet er altid, at I tror på borgeren og borgerens muligheder på arbejdsmarkedet.
Du skal være god til at begå dig hos virksomheder og opbygge gode samarbejder med dem om at hjælpe borgerne ind på arbejdsmarkedet. Som jobformidler understøtter du uddannelses- og beskæftigelsesindsatsen med tiltag, der bringer borgeren direkte i – eller tættere på – job eller uddannelse. Du kommer til at arbejde tæt sammen med familievejleder, jobrådgivere og -formidlere i dit team, med virksomheder og med den enkelte borger.
Som jobformidler hos os er det en fordel, at du:
- har erfaring med beskæftigelsesområdet.
- brænder for at arbejde med mennesker med forskellig kulturel baggrund.
- tror på borgernes jobmuligheder og har blik for deres potentialer, uanset hvor de kommer fra eller hvad de har med sig i bagagen.
- har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det i dit arbejde med borgerne.
- har kendskab til vores lokale arbejdsmarked og kan opsøge og formidle bæredygtige jobs eller finde rette match til de gode praktikker, lønnede timer og løntilskud.
- du forstår at arbejde formålsstyret, efter mål og delmål i samarbejde med borgeren, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere.
- formår at arbejde systematisk med dokumentation og journalisering
- er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet.
- evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring.
- har kørekort.
Hvem er vi?
I Arbejdsmarkedsafdelingen varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune.
Vores fokus er at gøre mere af det, der virker! Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke det tværfaglige samarbejde og opbygge stærke samarbejdsrelationer med det lokale erhvervsliv. Vi lægger samtidig vægt på at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater.
Hos os får du et spændende job, hvor ikke to dage er ens. Du bliver en del af et godt samarbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og hele tiden lærer og dygtiggør os. Du får erfarne og metodestærke kollegaer – og dermed gode muligheder for faglig sparring. Og du får et stærkt kolleganetværk, hvor humor og fællesskab sættes højt.
Vi er midt i at nytænke og omorganisere vores arbejde, så du skal kunne se dig selv i et job, hvor du er med til at finde svar og løsninger – vi har dem nemlig ikke nødvendigvis på forhånd.
Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.
Nysgerrig?
Vil du vide mere om stillingerne, så kan du kontakte:
Tine Hamann tlf.: 20 43 47 59 – Teamleder
Hansi Karlsson tlf.20134396 – Jobformidler
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er fuldtids på 37 timer om ugen. Den besættes efter gældende overenskomst og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. april 2024.
Ansøgningsfristen er den 20. februar 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i d. 26-02-2024.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=937fb9a2)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Plads, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985057