Brænder du for at arbejde med mennesker, og har du et godt kendskab til det lokale erhvervsliv? Så er du måske vores nye jobformidler i Job- og Uddannelsesakademiet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Jobcenter Sønderborg er vi i gang med at nytænke den måde, vi arbejder sammen om at hjælpe ledige og sygemeldte ind på arbejdsmarkedet. Vi har derfor brug for en jobformidler, der opadarbejder et godt samarbejde med områdets virksomheder og kan indgå i et selvstyrende team.

Som jobformidler er det din primære rolle at være bindeled imellem dine kollegaer og det lokale arbejdsmarked. Du skal være god til at opsøge, samarbejde og begå dig med virksomhederne, så der bliver lavet bæredygtige løsninger for både arbejdsgiver og den ledige. Du vil i samråd med dine kollegaer stå for aktiviteter, som kan fremme jobskabelse for målgruppen fx gruppemøder, undervisning og orientering omkring det lokale erhvervsliv og områdets forskellige virksomheder.

Du kommer til at indgå i et fast team, som består af to jobrådgivere fra sygedagpenge- og to jobrådgivere fra dagpengeområdet. Sammen med dig som jobformidler arbejder I ud fra et fælles mål om at finde den bedste vej ud på arbejdsmarkedet eller i uddannelse for den enkelte ledige. Vi kalder det selvstyrende teams. De selvstyrende teams er kernen i vores arbejde, hvor du har en udkørende, opsøgende og koordinerende rolle og opbygger tillidsfulde relationer imellem områdets virksomheder og dine kollegaer. Som jobformidler understøtter du uddannelses- og beskæftigelsesindsatsen med tiltag, der bringer den ledige eller sygemeldte direkte i – eller tættere på – job eller uddannelse. Du bliver fx tovholder for vores indsats "Tematoget", som er et modulopdelt tilbud, hvor ledige bliver klædt godt på til det lokale arbejdsmarked igennem målrettet information og sparring om områdets virksomheder, opkvalificering, ansøgningsmateriale og jobsøgning. Et tilbud som er kendt for at skabe god motivation og energi hos de ledige.

I de selvstyrende teams har I fælles ansvar for en gruppe ledige eller sygemeldte borgere. I har plads til faglig refleksiv praksis og mulighed for at afprøve nye veje til at hjælpe borgerne videre. Samarbejdet i de selvstyrende teams skal fremme tværfaglige perspektiver og skabe handlerum – til gavn for borgeren. Afsættet er altid, at I tror på borgeren og borgerens muligheder på arbejdsmarkedet.

Du bliver ansat i Job- og Uddannelsesakademiet i Arbejdsmarkedsafdelingen, som rummer hele dagpengeindsatsen, en uddannelsesenhed, en Jobcafé og vores job- og uddannelsesklubber.

Som jobformidler hos os er det en fordel, at du:

  • har erfaring med beskæftigelsesområdet og med at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet
  • brænder for at skabe kontakt og "åbne døre" til områdets virksomheder
  • har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det i dit arbejde med borgerne
  • har kendskab til vores lokale arbejdsmarked og kan opsøge og formidle bæredygtige jobs eller finde rette match til de gode praktikker, lønnede timer og løntilskud
  • du forstår at arbejde formålsstyret, efter mål og delmål i samarbejde med borgeren, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere
  • er indstillet på at lære IT-værktøjer, som indgår i en naturlig del af arbejdet
  • evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring
  • har kørekort.


Hvem er vi?

I Arbejdsmarkedsafdelingen varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune.

Vores fokus er at gøre mere af det, der virker! Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke det tværfaglige samarbejde og opbygge stærke samarbejdsrelationer med det lokale erhvervsliv. Vi lægger samtidig vægt på at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater.

Hos os får du et spændende job, hvor ikke to dage er ens. Du bliver en del af et godt samarbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og hele tiden lærer og dygtiggør os. Du får erfarne og metodestærke kollegaer – og dermed gode muligheder for faglig sparring. Og du får et stærkt kolleganetværk, hvor humor og fællesskab sættes højt.

Vi er midt i at nytænke og omorganisere vores arbejde, så du skal kunne se dig selv i et job, hvor du er med til at finde svar og løsninger – vi har dem nemlig ikke nødvendigvis på forhånd.

Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.


Nysgerrig?

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte enten teamleder Eva Iversen på 20372506 eller e-mail evie@sonderborg.dk eller kommende kollega Michael Sandager på 27905971 eller e-mail msan@sonderborg.dk


Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er fuldtid på 37 timer om ugen. Den besættes efter gældende overenskomst og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. januar 2023.

Ansøgningsfristen er den 1. november 2023 inden kl. 12. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag i uge 45.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f26c08ee)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Plads, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925767

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet