Digitaliseringskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med den digitale udvikling? Kan du tage ansvar og arbejde helhedsorienteret på tværs af alle niveauer og fagområder i organisationen?  Så er du måske vores nye kollega.  

Vi søger en engageret medarbejder til en spændende stilling som Digitaliseringskonsulent til vores digitaliseringsteam i Sønderborg Kommune. Her får du muligheden for at være med til at skabe reelle forandringer og optimere vores digitale processer.

Om Os:

Sønderborg Kommune har sat digitalisering højt på dagsordenen og arbejder ambitiøst og fokuseret med digitalisering i hele organisationen. Afdelingen Digitalisering og Udbud, som du vil blive en del af, er organisatorisk forankret i forvaltningen Økonomi og Arbejdsmarked. Digitaliseringsteamet understøtter alle forvaltninger i forbindelse med anskaffelse og udvikling af digitale løsninger til organisationen. Derudover har digitaliseringsteamet projektledelsen af mange af de tværgående digitaliseringsinitiativer, der er i organisationen.
 

Dine Opgaver:

Som Digitaliseringskonsulent får du sammen med dine kolleger i digitaliseringsteamet ansvaret for:

  • Strategisk Implementering: At omsætte og implementere de nationale digitaliseringsstrategier og Sønderborg Kommunes handleplan for digital transformation til konkrete initiativer, der skaber værdi for vores borgere og medarbejdere.
     
  • Projektledelse: Stå i spidsen for udvalgte digitaliseringsprojekter.
     
  • Rådgivning og sparring: At understøtte organisationen i forbindelse med anskaffelse og implementering af it- og digitaliseringsløsninger i tæt samarbejde med fagområdet, IT og Databeskyttelsesrådgiveren.
     
  • Problemløsning: At rådgive og hjælpe forvaltningerne med at navigere i komplekse it-kontrakter og andre digitale udfordringer.
     
  • Udvikling: At udvikle og modernisere organisationens arbejdsgange, herunder afprøve nye teknologier og bringe dem i spil i organisationen, hvor det giver mening.


Vi kan tilbyde:

  • Et udviklingsorienteret job, hvor du har stor indflydelse på din egen hverdag og mulighed for løbende at udvikle dine kompetencer.  
  • Et professionelt og ambitiøst team, der arbejder LEAN-orienteret og har en agil tilgang til projektgennemførelse.
  • Engagerede kolleger som værdsætter godt samarbejde, højt humør og en uformel omgangstone.
  • Et arbejdsfællesskab der er præget af dialog, feedback og et fælles ansvar.
  • En fleksibel arbejdsplads med mulighed for i høj grad at tilrettelægge sin egen arbejdsdag, herunder at kunne arbejde hjemme, og med mulighed for at arbejde på andre lokationer.


Dine kompetencer:

Som digitaliseringskonsulent er det vigtigt, at du er ansvarsbevidst og naturligt kan lide at være drivkraft for projekter og opgaver. Du skal kunne arbejde helhedsorienteret og have fokus på en sammenhængende opgaveløsning. Det er vigtigt, at du kan begå dig på forskellige niveauer i organisationen og kan samarbejde med kolleger, der har forskellige baggrunde.

 

Derudover forventer vi, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse og erfaring med at arbejde med digitaliseringsområdet
  • Har projekt- og/eller procesledelseserfaring med stor vægt på forandringsprojekter
  • Kan samarbejde professionelt og nærværende både på det strategiske og operationelle plan. Sønderborg Kommunes digitaliseringsteam har en central rolle i forhold til at opbygge gode samarbejdsrelationer, både internt og på tværs i organisationen og til eksterne leverandører  
  • Er omstillingsparat og kan håndtere flere niveauer i opgaveløsningen som konsulent. Du er kvalitetsbevidst og resultatorienteret i din måde at arbejde på.
  • Kan kommunikere klart og tydeligt og kan præsentere for en større gruppe
  • Har grundlæggende teknisk forståelse, fingeren på pulsen i forhold til udviklingen på digitaliseringsområdet og i det hele taget en naturlig interesse for it og digitalisering inden for den kommunale sektor.
     

Løn og Ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende AC-overenskomst.
 

Ansøgning

Hvis du mener, at du har de nødvendige kvalifikationer og erfaring til at udfylde denne stilling, så send os din ansøgning. Der er ansøgningsfrist den 13. maj 2024.

Samtaler afholdes den 21. og 22. maj 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Jannie Mathilde Markussen, jamr@sonderborg.dk eller tlf. 2790 7416 eller Digitaliseringskonsulent Tina Hougaard Jørgensen, tijg@sonderborg.dk eller tlf. 2790 3719.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6c18b108)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Voldgade, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030757

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet