Ergo- eller fysioterapeut for borgernes faste tværfaglige teams i Hjemme- og Sygeplejen i Sønderborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du et spændende job i ældreplejen med fokus på udvikling og nytænkning? Brænder du for det tværfaglige rehabiliterende samarbejde om og med borgerne? Så er stillingen som ergo-/fysioterapeut i Hjemme- og Sygeplejens små tværfaglige teams noget for dig!

Faste tværfaglige team
Der er stort fokus på, hvordan kommunerne bedst muligt sikrer, at vi leverer en god og værdig ældrepleje. En lang række kommuner afprøver for tiden nye former for organisering. Vi har afprøvet og beskrevet vores ’Sønderborg-Model’ som vi nu skal til at udrulle i hele Hjemme- og Sygeplejen. I Sønderborg-modellen er medarbejderne organiseret i tværfaglige borgerteam på ca. 12 medarbejdere, der består af sygeplejersker, SOSUassistenter, SOSUhjælpere, ufaglærte, daglig leder og en ergo-/fysioterapeut. Herudover er der tæt samarbejde med visitator. Tværfagligheden sikres blandt andet gennem teamets møder og tætte daglige samarbejde.

Vores ambition er at højne borgerens oplevelse af mestring, kontinuitet, kvalitet og nærvær. Derfor er en central opgave at rehabilitere borgerne til at øge deres selvstændige livsførelse og livskvalitet.

Vi vil også øge arbejdsglæden for medarbejdere i ældreplejen og give dem de bedste rammer for at levere personcentreret pleje af høj kvalitet.

Du vil blive en del af to - tre små tværfaglige borgerteam.

De små borgerteams refererer til samme leder, og både teams og lederen understøttes af flere tværgående funktioner, som sikrer at der tænkes nyt, og at der sker faglig udvikling og læring undervejs.

De tværgående funktioner er:

  • Kvalitets- og implementeringssygeplejerske, som har fokus på læring og udvikling af den faglige kvalitet i de faste teams
  • Planlægger med ansvar for kontinuitet og borgerinddragelse
  • Et team for fremskudt rehabilitering med overordnet ansvar for rehabiliteringsindsatsen for nye borgere og supervision i de faste teams

Dit arbejde vil være at "udforske" borgerens mål for øget selvstændighed, selvbestemmelse og mestring. Og understøtte teamet i at samarbejde med borgeren om at nå egne mål.

Dine opgaver:

  • Vurdere og prioritere rehabiliteringsforløb hos borgere i såvel hjemmeplejen som sygeplejen
  • Sammen med borger afdækker ressourcer og potentialer for rehabilitering gennem konkrete handlinger ved borger
  • Være tovholder på borgers rehabiliteringsforløb og sikre fremdrift og udvikling ved kontinuerligt at følge op på og justere borgers mål
  • Planlægge, igangsætte, deltage i, koordinere og afslutte rehabiliteringsforløb sammen med borger og borgerens team ud fra borgers mål, funktionsniveau og ressourcer
  • Samarbejde med og inddrage pårørende og civilsamfundet i borgers forløb
  • Afdække og understøtte implementering af relevante velfærdsteknologiske løsninger ved borger
  • Udføre og dokumentere relevante screeninger
  • Medvirke til APV løsninger og afdækning af behov for hjælpemidler hos borgeren
  • Faglig ledelse, sparring, kompetenceudvikling og undervisning af kolleger i borgerteamet i det rehabiliterende arbejde og mind-set
  • Opbygge og styrke gode samarbejdsrelationer gennem tværfaglige møder og relationel koordinering f.eks. med Myndighed omkring visitation og hjælpemidler
  • Sikre monitorering og dokumentation af de rehabiliterende indsatser ved hjælp af data

Din profil
Vi forventer, at du:

  • Er uddannet fysioterapeut eller ergoterapeut og gerne praktisk erfaring med rehabilitering.
  • Motiveres af at "Tro på borgerens udvikling" og sætte borgeren i centrum
  • Brænder for at arbejde rehabiliterende og evner at spotte potentialet og ressourcerne hos den enkelte borger
  • Er resultatorienteret og kan være tovholder i borgers rehabiliteringsforløb
  • Kan motivere, initiere, følge op og afslutte forløb både hos borger, pårørende, kolleger og samarbejdspartnere
  • Vægter den udførende del af fagligheden højt
  • Besidder samarbejdsevner- og vilje og vil indgå i et tværfagligt team, hvor alle kompetencer er vigtige og afgørende for et godt borgerforløb
  • Er flexibel omkring opgaveløsningen i et tværfagligt team
  • Er udadvendt, servicemindet og forandringsparat
  • Er IT kyndig og interesseret i at arbejde datadrevet
  • Har kørekort til bil

Vi tilbyder
Med stillingen tilbyder vi en unik mulighed for at sætte sit præg på udviklingen af ældreplejen i Sønderborg Kommune. De overordnede rammer for udvikling af teams er sat, der er frihed til at være med til at udvikle teamarbejdet.

Ansættelsesforhold:

Du bliver ansat i Hjemme- og Sygeplejen i Sønderborg Kommune og møder ind i Distrikt Alssund, Kongevej 19 i Sønderborg.

Stillingen er på fuldtid. Tiltrædelse 1. marts 2024 eller efter aftale.

Ansøgningsproces
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte daglig leder Lena Therkildsen (mobil: 27 90 62 83) eller distriktsleder Malene Mikkelsen (mobil: 27 90 62 75)

Ansøgningsfristen er søndag den 21/1 – 2024.

Ansættelsessamtalerne vil blive afholdt onsdag den 24/1 – 2024 efter kl. 11.00.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.


Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c39fa6a0)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Hjemme- og sygeplejen Alssund, Kongevej, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969352

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet