Fagligt stærk, ambitiøs og motiverende teamleder til Fleksjobteamet i Jobcenter Sønderborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vores teamleder har fået en ny spændende stilling i organisationen og derfor søger vi dig! 

Har du lyst til at være med til at fortsætte vores udvikling af fleksjobområdet og kan du sætte retningen for teamets dygtige medarbejdere?  Er du også klar på at din ledelse over tid kan forventes at blive udvidet, til også at omfatte flere opgaver og medarbejdere, så kig videre.    

I Jobcenter Sønderborg vil vi være Danmarks bedste jobcenter. Vi har brug for dig, som tror på at du med din ledelse kan være med til at nå det mål.  

Hvem er vi? 
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, fx erhvervslivet.  

Fleksjobteamet er forankret i Arbejdsmarkedsafdelingen, i afdelingen Job og Virksomhed. Vi varetager beskæftigelsesindsatsen for ledige og ansatte fleksjobbere bosat i Sønderborg Kommune. Vi har fokus på at vores ledige kommer hurtigst muligt ud i et fleksjob, ud fra en individuel indsats og med størst mulig inddragelse af vores ledige, samtidig med at vi er i et tæt samarbejde med vores lokale virksomheder.  

Dine opgaver  
Som teamleder for fleksjobteamet skal du varetage den daglige ledelse af 11 kompetente medarbejdere bestående af både jobrådgivere og jobformidlere, i et tæt samarbejde med vores faglige koordinator. Medarbejderne er organiseret i 2 selvstyrende teams, hvor de faglige beslutninger er uddelegeret og medarbejderne er fælles om opgaveløsningen. I foråret 2023 rullede vi vores nye organisering med selvstyrende teams ud, på tværs af hele organisationen. Samarbejdet i de selvstyrende teams skal fremme vores refleksive praksis og skabe mulighed og handlerum for tværfaglige perspektiver til gavn for borgerne, med afsæt i vores bærende værdi "Vi tror på dig".  

Den vigtigste opgave for dig og dine teams er at understøtte vores fleksjobvisiterede ledige i at komme hurtigst muligt tilbage på arbejdsmarkedet. Vores ledige kommer med vidt forskellige kompetencer. Nogle har en lang baggrund på arbejdsmarkedet og en stærk arbejdsidentitet og andre skal i højere grad understøttes i at se deres potentiale, men fælles for dem alle er, at fokus er på deres muligheder for job. Derudover følger vi op på de fleksjobvisiterede, som er ude i en fleksjobansættelse, i forhold til de rammer der er i beskæftigelseslovgivningen. Det er altid vores mål at skabe gode match mellem virksomhederne og ledige og skabe bæredygtige løsninger.  

Du får ansvaret for at:  

  • facilitere og understøtte de selvstyrende teams i deres fortsatte udvikling i forhold til distribueret ledelse.  

  • teamet fastholder et kontinuerligt fokus på borgernes potentiale på deres vej mod job. 

  • fastholde og fortsat udvikle vores resultater for fleksjobområdet.  

  • videreudvikle en stærk strategi for fleksjobområdet sammen med din afdelingsleder.  

  • bidrage til at fastholde det tætte samarbejde med virksomhedsservice og øvrige samarbejdspartnere internt i organisationen, såvel som eksternt.  

  • gå forrest i den gode trivsel og samarbejde i de selvstyrende teams. 

  • dine teams bidrager til at opfylde målene i Sønderborg Kommunes Beskæftigelsepolitik_2023-2026.  

Hvilke faglige kvalifikationer skal du have?  
Som teamleder for fleksjobteamet forventer vi at du har erfaring med: 

  • personale- og driftsledelse i en politisk styret organisation  

  • at omsætte strategi og målsætninger til konkrete handlinger i dit team 

  • tæt samarbejde med og forståelse for virksomhederne omkring os og deres behov for arbejdskraft  

Det er også afgørende for os, at du har et grundigt kendskab til beskæftigelsesområdet og samtidig er fagligt velfunderet indenfor beskæftigelseslovgivningen og arbejdet med forskellige målgrupper. Det er en stor fordel, hvis du har konkret erfaring indenfor fleksjobområdet allerede.  

 
Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet? 
Vi tror på tillidsfuld og anerkendende ledelse, og vi tør at afprøve nye veje og lære af det. Det er fundamentet for den retning, vi har sat for vores organisation. Vi forventer, at du kan være med til at lægge den linje i vores afdeling.  

I stillingen er det vigtigt, at du er en person, som:   

  • kommer med et mod til at udfordre vanetænkning og gå nye veje for at løfte jobcentrets indsats for fleksjobområdet til næste niveau. 

  • har gode samarbejdsevner og kan opnå følgeskab hos dine medarbejdere.  

  • trives med at gå på tværs i organisationen og kan opbygge relationer – både i og uden for organisationen. 

  • kan motivere og sætte retning for en gruppe kompetente medarbejdere. 

  • tror på dine medarbejdere og deres faglighed og har det godt med distribueret ledelse.  

  • har øje for den enkelte medarbejders kompetencer og bruger dem aktivt i opgaveløsningen. 


Hvad kan vi tilbyde dig? 

Vi kan tilbyde dig både faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden. Du bliver en del af en større ledergruppe, hvor vi gerne samskaber på tværs af organisationen, hvor vi spiller hinanden gode og reflekterer sammen.  

Du bliver også en del af et lederteam i Job og Virksomhed bestående af en afdelingsleder og 3 teamledere, hvor vi også gerne udfordrer hinanden i lederskabet, i de faglige dialoger og hvor vi hjælper hinanden på tværs af vores områder. Samtidig sætter vi alle stor pris på et godt grin i en travl hverdag og plads til den uformelle dialog, hvor også vores egen trivsel er et fokus. 

 
Er du nysgerrig på mere, før du søger?   
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Christine Nielsen på 27 90 51 34, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune. 

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. 

Tiltrædelse 
Gerne 1. januar 2023 eller efter nærmere aftale.  

Ansøgningsfrist  
Vi skal have din ansøgning senest fredag den 24. november 2023. 

Samtaler 
Vi holder ansættelsessamtaler onsdag den 29. november 2023.  


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ac39f756)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Plads, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936782

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet