Har du et solidt lokalt netværk med i bagagen og brænder du for at arbejde med mennesker? Så er du måske vores nye jobformidler i Fleksjobteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores dygtige jobformidlere har fået nye udfordringer i huset, og derfor søger vi en ny jobformidler.

Hvem er vi?
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, fx erhvervslivet.

Fleksjobteamet er forankret i Arbejdsmarkedsafdelingen, i afdelingen Job og Virksomhed. Vi varetager beskæftigelsesindsatsen for ledige og ansatte fleksjobbere bosat i Sønderborg Kommune. Vi har fokus på at vores ledige kommer hurtigst muligt ud i et fleksjob, ud fra en individuel indsats og med størst mulig inddragelse af vores ledige, samtidig med at vi er i et tæt samarbejde med vores lokale virksomheder.

Dine opgaver
Vores jobformidlerindsats åbner døre til virksomhederne for vores ledige fleksjobvisiterede. Din opgave bliver primært at understøtte dette og samtidig at være med til at motivere de ledige i at se de muligheder arbejdsmarkedet rummer for den enkelte og se deres potentiale, så de igen får fodfæste på arbejdsmarkedet. Din opgave er både at have samtaler med de ledige, med virksomhederne og alt derimellem. Samtidig vil du også have opgaver omkring ansatte fleksjobbere, som vi løbende har opfølgning omkring i forhold til at fastholdelse og udvikling i fleksjobbet – dette også i tæt samarbejde med vores virksomheder i området.

Du kommer til at indgå i et selvstyrende team med 3 jobrådgivere og 2 jobformidlere. I er fælles om at finde den hurtigste vej ud på arbejdsmarkedet for de ledige fleksjobvisiterede og I samarbejder om at understøtte borgerne med en aktiv ledighed på vejen mod det næste job. Samtidig understøtter I også de fleksjob ansatte.

Vi vægter faglig refleksiv praksis og afprøver gerne nye veje til at hjælpe borgerne videre højt. Samarbejdet i jeres selvstyrende team skal fremme tværfaglige perspektiver og skabe handlerum – til gavn for borgeren. Afsættet er altid, at I tror på borgeren og borgerens muligheder på arbejdsmarkedet.

Som jobformidler er det vigtigt at du er god til at begå dig hos virksomhederne og kan understøtte det gode samarbejde med dem om at hjælpe borgerne ind på arbejdsmarkedet. Samtidig kræver jobbet også at du har det, der skal til for at opbygge tillidsfulde relationer. Derigennem skal du motivere mennesker til at tro på deres potentiale og muligheder på arbejdsmarkedet. Vi møder både fleksjobvisiterede med stor erfaring fra arbejdsmarkedet og fleksjobvisiterede med mindre joberfaring og vi forventer at du kan møde dem alle i øjenhøjde.

Hvilke faglige kvalifikationer forventer vi af dig?

  • har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det i dit arbejde med borgerne.
  • har kendskab til vores lokale arbejdsmarked og kan opsøge og formidle bæredygtige jobs og eller åbne dørene til praktikker der fører mod job indenfor flere forskellige brancher.
  • har erfaring med beskæftigelsesområdet og med at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet.
  • tror på borgernes jobmuligheder og har blik for deres potentiale, uanset hvor de kommer fra eller hvad de har med sig i bagagen.
  • du kan arbejde formålsstyret, efter mål og delmål i samarbejde med borgeren, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere.
  • er indstillet på at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet.
  • evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring.
  • har kørekort og gerne mulighed for at benytte egen bil i jobbet.

Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet?

  • Du brænder for at arbejde med mennesker med forskellig baggrund.
  • Du tør udfordre vanetænkning og kan sammen med dit team at gå nye veje for at løfte jobcentrets indsats til næste niveau.
  • har mod på at arbejde tværfagligt i dit selvstyrende team.
  • Du bidrager til den gode trivsel – godt humør er for os en vigtig bestanddel i hverdagen.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden.
  • Erfarne og metodestærke kollegaer og løbende faglig sparring.
  • Et godt kolleganetværk, hvor vi spiller hinanden gode og reflekterer sammen.
  • Et godt grin i en travl hverdag og plads til den uformelle dialog med fokus på vores trivsel.

Er du nysgerrig på mere, før du søger?  
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Christine Nielsen på 27 90 51 34 eller en af dine kommende kollegaer i teamet, jobformidler Lene Sandvej Larsen på 27 90 38 23 eller Andrias Andreasen på 27 90 50 44, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse
Gerne 1. februar 2023 eller efter nærmere aftale.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest tirsdag den 12. december 2023.

Samtaler
Vi holder ansættelsessamtaler tirsdag den 19. december 2023.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=eeca12b1)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Plads, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946059

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet