BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du troen på borgernes jobmuligheder og har blik for deres potentialer, uanset hvor de kommer fra eller hvad de har med sig i bagagen, og har du en skarp evne til at matche dem med de rigtige uddannelses- eller jobmuligheder, så kunne stillingen som jobformidler i JobAktiv være noget for dig.
Vi tilbyder:
- Mangfoldige og spændende opgaver: Som jobformidler får du mulighed for at arbejde med borgere over 30 år. De ledige borgere er visiteret som aktivitetsparate kontanthjælp eller ressourceforløb.
- Et spændende job: Ikke to dage er ens. Du får erfarne og metodestærke kollegaer – og dermed god mulighed for fælles udvikling og læring.
- Selvstyrende teams: Du bliver en del af et fast team af jobrådgivere og jobformidlere på i alt 5 personer. Disse selvstyrende teams arbejder ud fra kerneværdien "Vi tror på dig og det du kan."
Arbejdsopgaver:
- Primær rolle: Som jobformidler er din primære rolle at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet – for nogles vedkommende er det første gang de skal derud. Du hjælper også med at finde relevante uddannelser og understøtte vejen dertil.
- Mentor og støtte: Du fungerer som mentor for de borgere, der har brug for ekstra hjælp til at få fodfæste i uddannelse eller job. Dette kan også omfatte at finde praktikpladser til brancheafklaring eller fastholdelse og udvikling af arbejdsevne.Din rolle indebærer individuel håndholdt støtte. Dette kan for eksempel omfatte alt fra planlægning og struktur, til at hjælpe med at møde på arbejde eller motivere dem til at aftale opgaver med arbejdsgiveren ude på virksomheden.
- Fokus på tværfaglig indsats: I vores arbejde fokuserer vi på at udvikle en tværfaglig og sammenhængende indsats, dvs. samarbejder med relevante øvrige professionelle samarbejdspartnere for at øge den enkelte lediges tilknytning til uddannelse eller arbejdsmarkedet.
Kvalifikationer:
- Har erfaring med beskæftigelsesområdet og med at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet
- Brænder for at arbejde med unge med forskellig baggrund
- Tror på borgernes jobmuligheder og har blik for deres potentialer, uanset hvor de kommer fra, eller hvad de har med sig i bagagen
- Har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det i dit arbejde med borgerne
- Har kendskab til vores lokale arbejdsmarked og kan opsøge og formidle bæredygtige jobs eller finde rette match til de gode praktikker, lønnede timer og løntilskud
- Har evner og lyst til skriftligt arbejde, da der indgår beskrivelser og evalueringer af praktikforløb til brug i borgerens sag
- Du forstår at arbejde formålsstyret, efter mål og delmål i samarbejde med borgeren, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere
- Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet
- Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring
- Har kørekort.
Hvem er vi?
I Arbejdsmarkedsafdelingen har vi en vision: Vi vil være Danmarks bedste jobcenter. Vores beskæftigelsespolitik er vores kompas på vejen mod dette mål.
Vi varetager beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune.
Vores fokus er at gøre mere af det, der virker! Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke det tværfaglige samarbejde og opbygge stærke samarbejdsrelationer med det lokale erhvervsliv. Vi lægger samtidig vægt på at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater.
Du bliver en del af et godt samarbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og hele tiden lærer og dygtiggør os. Samtidig får du et stærkt kolleganetværk, hvor humor og fællesskab sættes højt.
Vi er midt omorganisering af vores teams, så du skal kunne se dig selv i et job, hvor du er med til at finde nye svar og løsninger – vi har dem nemlig ikke nødvendigvis på forhånd.
Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.
Nysgerrig?
Vil du vide mere om stillingen, så kan du kontakte teamleder Joan S. N. Jørgensen tlf.: 2790 5102 eller jobformidler Michael Sommerset tlf.: 2790 5068
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er fuldtid på 37 timer om ugen. Den besættes efter gældende overenskomst, og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse: Hurtigst muligt eller senest 1. juli 2024.
Ansøgningsfristen er fredag den 24. maj kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag den 29. maj.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1b42d117)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Gade, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041389