Leder af Teknologi og Hjælpemidler i Sønderborg Kommune: Skab fremtidens velfærdsteknologi gennem borgerinddragelse og innovation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Leder af Teknologi og Hjælpemidler


En vision for fremtiden
Forestil dig at i mødet med borgeren er hverdagsteknologier og hjælpemidler ikke kun værktøjer, men brobyggere til en mere selvstændig og meningsfuld hverdag for men som kan drømme og realisere visioner. Du kan se det store billede og samtidig dykke ned i detaljerne for at sikre, at intet bliver overset.

Rejsen mod selvstændighed
Som leder af Teknologi og Hjælpemidler i Sønderborg Kommune vil din ledelsesmæssige opgave være at sætte fokus på, hvordan afdelingen bedst muligt imødekommer fremtidens krav om borgeroplevet kvalitet, samskabelse med civilsamfundet, klog dokumentation og samtidig sætte fokus på, hvad det betyder for rollen som myndighedsmedarbejder. 

En dialog med borgerne og samarbejdspartnere
Du bringer medarbejdernes kompetencer i spil for afdelingen, samarbejdspartnere og borgerne. Vi arbejder hen imod, at vi vil, vi kan og vi gør mere velfærdsteknologi. Du leder en engageret og fleksibel afdeling, der skaber løsninger. Du sikrer, at vi lytter til borgerne og forstår deres behov, og du inkluderer dem i vores arbejde. Civilsamfundet er vores partner, og sammen finder vi innovative løsninger, der gør en forskel.

Vi ønsker at være sammen med borgerne, lytte til deres historie og forbedre deres hverdag med forskelligartede og relevante teknologier eller hjælpemidler, der understøtter borgernes aktive funktion og ressourcer.  Du sikrer, at dialogen ikke bare er en formalitet, men at vi bruger og udvikler systemer, der styrker samarbejdet med borgere og samarbejdspartnere. Du værdsætter en feedbackkultur så vi evaluerer brugen af teknologi og hjælpemidler med fokus på læring. Du er med til at understøtte høj kvalitet og en helhedsorienteret tilgang

Lederskab i praksis
Din ledelsesopgave er at videreudvikle et stærkt fagligt og organisatorisk fundament, der understøtter afdelingens arbejde. Du understøtter en kultur af åbenhed, innovation og samarbejde, og du vil styrke dine medarbejderes kompetencer og engagement gennem målrettet udvikling og støtte. Effektiv ressourceudnyttelse og budgetstyring vil være centralt i din rolle, men det vigtigste vil være din evne til at være en synlig og tilgængelig leder, der går foran med et godt eksempel.

Din baggrund
Vi leder efter dig, der har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for sundhed-, teknologi- eller socialområdet, gerne suppleret med en lederuddannelse. Du har erfaring med ledelse og strategisk udvikling inden for teknologi og hjælpemidler, og du har stærke kommunikations- og samarbejdsevner. Din evne til at tænke innovativt og arbejde proaktivt for at finde løsninger vil være afgørende, og erfaring med borgerinddragelse og samarbejde med civilsamfundet er en fordel.

Du bliver en del af et attraktivt fællesskab
Teknologi og Hjælpemidler er en faglig stærk afdeling, der varetager en helhedsorienteret indsats på hjælpemiddelområdet på Servicelovens §112, 113, 114 og 116. Afdelingen består af 27 medarbejdere fordelt i flere teams inden for f.eks. bil, bolig, kropsbårne, inkontinens og genbrugshjælpemidler. Der er tilknyttet en hjælpemiddelkonsulent til området.

Afdelingen er organiseret i Staben og du bliver en del af en ledergruppe på fem. Vi er et stærkt team med forskellige fagligheder. Vi værdsætter refleksion, sparring og videndeling for at skabe kvalitet i opgaveløsningen. Vi tror på, at nye måder at tilgå potentialerne og udfordringerne på velfærdsområdet giver værdi for både borgere og samfund og vi øver os på at gå vejen sammen og i fællesskab med vores mange samarbejdspartnere. Se Spor for Omsorg og Udvikling - link

Ansøgningsfristen er søndag den 20. oktober 2024 og vi forventer at afholde samtaler onsdag den 23. oktober 2024. 

Løn og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation. 

Stillingen ønskes besat senest den 1. december 2024.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Stabschef Anette Krogh på telefon 27 90 01 43.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=cee70abb)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Teknologi og Hjælpemidler, Ellegårdvej, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119653

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet