BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Myndighedsleder til tværfaglig afdeling i Omsorg og Udvikling
Vil du lede og være med til at udvikle myndighedspraksis på specialiserede områder og har du lyst til at stå i spidsen for kontraktforhandlinger? Har du samtidigt lyst at varetage den daglige ledelse i en mindre og specialiseret myndighedsafdeling, hvor du også selv indgår i den konkrete opgaveløsning?
Sønderborg Kommune er kendt for at nytænke og kvalitetsudvikle velfærdsområdet, og vi deltager i nationale projekter, netværk og tænketanke. For at bringe kommune og borgere endnu tættere på hinanden, har forvaltningen Omsorg og Udvikling ændret organiseringen pr. 1. januar 2024. Hovedprincippet i den nye organisering er, at bevilling og levering af tilbud, ligger inden for samme chefområde.
Med organisationstilpasningen er der etableret et nyt chefområde: Plejecentre og Kontrakter.
Området er sammensat med 9 kommunale plejecentre og en myndighedsafdeling.
Til områdets myndighedsafdeling søger vi nu en myndighedsleder, der har reference til chefen for området. Myndighedsafdelingen og stillingen som leder er nyetablerede. Medarbejderne i afdelingen har tidligere været tilknyttet visitationsafdelingen og handicap- og psykiatriafdelingen. Der er tale om 11 erfarne medarbejdere, der løser opgaver i relation til:
- eksterne tilbud på det specialiserede socialområde, herunder kontraktforhandlinger
- merudgifter
- hjælperordninger
- pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom
- visitation til plejebolig samt ældre- og handicapvenlige boliger
- magtanvendelser.
Vi søger en visionær og målrettet leder, der har lyst til udvikling og som kan stå i spidsen for en kvalitetsbevidst og effektiv opgaveløsning samt skabe fremtidens myndighedspraksis med udgangspunkt i visionen om at sætte borgeren forrest. Dette handler om at nytænke opgaverne med fokus på afbureaukratisering, helhedsorientering og økonomisk ansvarlighed samt om at fremme den enkelte borgers muligheder for at udvikle sig og klare sig selv.
Om jobbet
Du har det ledelsesmæssige ansvar for at sikre sagsbehandling, visitation og forhandling af de rette ydelser til borgerne, overholde budgettet og udvikle området.
Vi er optagede af at sikre helhed og sammenhæng, og det er vigtigt, at vores nye myndighedsleder er committed på også at skabe resultater i mellemrummene mellem kommunens mange afdelinger samt har fokus på ressourcespotting og samskabelse.
Du varetager den direkte personale- og driftsledelse af afdelingens 11 medarbejdere, der er en tværfagligt sammensat gruppe. Vi søger en leder, der i hverdagen også deltager konkret i opgaverne med opfølgning og kontraktforhandlinger i de eksterne specialiserede tilbud.
Du vil indgå i chefområdets ledergruppe samt i et ledernetværk på tværs af forvaltningens i alt fire myndighedsområder.
Du vil indgå i et tæt samarbejde med forvaltningens afdelinger – både på ældre og socialområdet. Der vil også være et samarbejde med andre forvaltninger.
Til afdelingen er der knyttet juridiske og økonomiske konsulenter, som du vil få et tæt samarbejde med.
Hvem er du
Vi ønsker os en leder, der:
• har ledelseserfaring
• har erfaring med velfærdsområdet i en kommune, herunder gerne lovgivning og aftaler på området
• har erfaring med økonomistyring og forhandlinger
• er energisk, visionær og har erfaring med udvikling af ny praksis
• har en anerkendende og respektfuld tilgang til samarbejdet med borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
• er tydelig, ordentlig og beslutningsdygtig
• er ledertypen, der er synlig og har en motiverende adfærd, der inviterer til dialog samtidig med, at du har gennemslagskraft og tør gå forrest
• indgår i samarbejde med medarbejderne om et godt arbejdsmiljø – og som har særlig opmærksomhed på at sikre teamsamarbejde og meningsskabelse i den nye sammensatte myndighedsafdeling
• er god til at skabe overblik, analysere og tænke strategisk samt have fokus på målet og sikker drift
• har en systematisk tilgang til resultatopfølgninger med udgangspunkt i datainformeret ledelse
• er anerkendende, udadvendt og god til at etablere og vedligeholde relationer.
Vi tilbyder
Hos os får du:
• Et spændende, fagligt og personligt udviklende job med et fagligt stærkt og handlekraftigt medarbejderteam, der arbejder målrettet på at nå i mål med opgaverne og som gerne vil involveres og engagere sig i udviklingen af afdelingen.
• Gode muligheder for ledelsesudvikling. Alle nyansatte ledere gennemgår et introduktionskursus til kommunens ledelsesgrundlag. Alle ledere deltager desuden på lederakademi, temadage og i diverse netværk. Hvis du ikke har en lederuddannelse, så tilbyder vi dig det.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuldtid med tiltrædelse den 1. juli 2024 eller efter aftale. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse.
Kørekort er en nødvendighed.
Ansættelsesprocedure
Der er ansøgningsfrist den 15. maj 2024.
Vi forventer at afholde samtaler den 21. maj 2024.
Som led i rekrutteringsprocessen, vil der blive udarbejdet en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding under samtalen.
Ved tilbud om ansættelse indhentes referencer.
Vil du vide mere
Er du nysgerrig på stillingen, afdelingen eller ønsker du at få uddybet beskrivelsen af arbejdsopgaverne, er du velkommen til at kontakte chef for plejecentre og kontrakter Lene Gram Herborg på 27 90 51 92 eller lghe@sonderborg.dk.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=304f3e60)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Myndighed Plejecentre og Kontrakter, Ellegårdvej, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038359