BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og understøtte ledelsen i at træffe de rigtige beslutninger?
Vi søger en faglig stærk økonomikonsulent til at understøtte økonomistyringen på social-, senior- og handicapområdet. Vi forventer, at du leverer høj kvalitet i dine opgaver, og at du er typen, der både elsker at fordybe dig i tal og analyser, men også forstår at forklare og formidle indholdet til fagpersoner og ledere.
Du er motiveret i udførelsen af en stærk og grundig økonomistyring og bistå vores ledelse med at træffe beslutninger på baggrund af et gennemsigtigt og handlingsorienteret beslutningsgrundlag. Det vil være en fordel at have en stærk faglighed inden for økonomistyring – eller stor interesse for det – samt elske tal og databehandling. Vi står klar til at give dig en god onboarding og støtte til din løbende faglige udvikling.
Rollen som økonomikonsulent handler om at kunne se og forstå sammenhænge samt kritisk at kunne analysere udviklingen i driftsområdets økonomi. Derfor er det vigtigt, at du har konkret forståelse for dataanalyse, brug af data i praksis og formidling af komplekse økonomiske data. Desuden vil du skulle bidrage til at se ind i fremtidens økonomistyring på social-, senior- og handicapområdet.
Dine opgaver:
Du bliver en del af et team, der varetager forskelligartede opgaver, men hvor fokus altid er på høj faglighed og høj trivsel. Du kommer til at arbejde sammen med engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde og tæt kontakt til relevante interessenter (fagpersoner, HR-personale, områdechef mv.) vil være en naturlig del af din hverdag.
Det vil derfor være en væsentlig fordel, hvis du formår at oversætte økonomi til et sprog, som modtagerne forstår og samtidig udfordrer dine modtagere på en konstruktiv måde, så styringsdialogerne bliver forretningsnære, flytter organisationen og giver reel værdi for alle parter.
I samarbejde med teamet får du ansvaret for:
• den daglige sparring med områdechef og evt. de underliggende enheder
• den økonomiske prognosticering på området
• at sikre en sammenhængende økonomi på området i kraft af retvisende budgetter
• at sikre en god bogføringspraksis på området
• at sikre en tæt kobling mellem økonomital og virkelighed samt mange flere spændende opgaver.
Om dig
Du har en relevant uddannelse, eksempelvis cand.scient.adm., cand.oecon., cand.scient.pol., HDR eller lignende, og du kan være enten nyuddannet eller en erfaren medarbejder. Der vil være mulighed for at tilpasse arbejdsopgaverne, så de spiller på dine styrker og kompetencer.
Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre løbende fokus på forbedringer og nye løsningsmuligheder. Du skal have lyst til at understøtte den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.
Derudover forventer vi, at du tør tage ansvar, følger dine opgaver til dørs og sikrer en høj kvalitet. Du skal have fokus på at skabe resultater, og at det samtidig sker i en god samarbejdsproces, hvor man ofte skal bygge bro mellem forskellige dagsordener.
I stillingen vil du varetage både dine egne selvstændige arbejdsopgaver og bidrage til opgaveløsningen af fælles opgaver.
Opgaverne er varierende og afvekslende og giver en spændende og udfordrende hverdag. Forvaltningen arbejder ud fra seks spor, hvor vi blandt andet har fokus på borgeroplevet kvalitet, meningsskabelse og frisættelse af driftsområderne.
Vi tilbyder:
• en spændende arbejdsplads i en udviklingsorienteret organisation
• et godt fundament i et team, hvor vi sparrer og udvikler vores opgaver sammen
• en opgaveportefølje som ikke er låst, men som potentielt udvikler sig i takt med, at du udvikler dig
• et tværfagligt miljø, hvor professionel servicering og kollegialt fællesskab er i højsædet.
Lidt om os
Omsorg og Udvikling løser opgaver inden for social-, ældre- og handicapområdet. Staben er opdelt i tre afdelinger. Stillingen som økonomikonsulent ligger i Data og Økonomi, som er en af de tre.
Som økonomikonsulent vil du blive en del af en ambitiøs og engageret afdeling på i alt 14 medarbejdere, der brænder for at gøre en forskel for vores decentrale afdelinger og samarbejdspartnere. En af vores hovedopgaver i Data og Økonomi er budget- og økonomistyring i hele Omsorg og Udvikling. Derudover understøtter vi vores forskellige driftsenheder i deres økonomistyring.
Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost. Tiltrædelse den 1. juli 2024 eller hurtigst muligt derefter. Dit arbejdssted vil være på Ellegårdvej 25A i Sønderborg.
Ansøgning
Hvis du mener, at du har de nødvendige kvalifikationer og erfaring til at udfylde denne stilling, så send os din ansøgning.
Der er ansøgningsfrist den 14. maj 2024.
Vi forventer at afholde samtaler den 22. og 23. maj 2024.
Vil du høre nærmere om arbejdspladsen og opgaverne, eller har du andre spørgsmål, kan du kontakte afdelingsleder Peter Vestergaard Jensen på 21 15 32 66 eller ptje@sonderborg.dk.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1cd2a801)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Omsorg og Udvikling Data og Økonomi, Ellegårdvej, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038609