Pædagog til specialundervisning og SFO-projekt på Kløver-Skolen i Sønderborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kløver-Skolen er Sønderborg kommunes specialskole og mest vidtgående specialtilbud for børn med særlige behov. På skolen går der 170 elever og der er ca. 100 medarbejdere (lærere, pædagoger, ergoterapeut, talepædagoger, pædagogmedhjælpere og administrativt personale). Skolens undervisning tager udgangspunkt i den enkelte elevs behov og potentialer. Målet med undervisningen er, i et tæt samarbejde med forældrene, at opnå optimal læring, såvel fagligt som personligt, for den enkelte elev. Kulturen på skolen er, at lærere og pædagoger arbejder ligeværdigt sammen i hverdagen i selvstyrende teams. Vi arbejder med en anerkendende- og relationsbaseret tilgang, med stort fokus på low arousal.
 
Kløver-skolen er opdelt i 3 afdelinger, hvor der undervises elever med autismespektrum forstyrrelser, generelle indlæringsvanskeligheder og elever med tale-/sprogvanskeligheder, elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser og koncentration - og opmærksomhedsproblematikker, samt elever med socioemotionelle vanskeligheder. Desuden er der tilknyttet 1 SFO, som er placeret på Kløver-Skolen. SFO har indmeldte børn fra 0.- til 10. klassetrin fra alle skolens 3 afdelinger.

Den ene stilling er i afdeling A, der er en afdeling for elever med autismespektrum forstyrrelser og den anden stilling er i vores SFO. Angiv gerne i din ansøgning, om du søger en eller begge stillinger.

Stillingen i Kløver-Skolens SFO er en projektstilling, hvor formålet er løft af fritidspædagogikken. Din opgave vil være at arbejde med inkluderende fællesskaber, så vores mest sårbare elever kan indgå og profitere af deltagelse i SFO. Projektets periode er frem til udgangen af december 2025.


Vi har følgende forhåbninger til, at du:
•    Er uddannet pædagog, gerne med erfaring fra skole/daginstitution inden for specialområdet
•    Kan arbejde selvstændigt og i teams, være opsøgende og tage initiativ til løsninger
•    Er nysgerrig og forholder dig refleksivt i din tilgang i arbejdet med vores elever
•    Har kendskab til autisme og low arousal, og kan omsætte det til god praksis
•    Kan skabe et positivt, fagligt og pædagogisk læringsmiljø gennem struktur og tydelighed, som tager       udgangspunkt i den enkelte elevs udviklingsniveau.
•    Har lyst til at bidrage aktivt og kompetencer til at indgå i et tæt tværfagligt samarbejde.
•    Er robust, stabil og fleksibel, kan indgå i forskellige klasser i teamet og trives i en hverdag præget          af børn med mange forskellige behov
•    Har evner og kompetence til at indgå i et tæt tværprofessionelt samarbejde
•    Mestrer udvidet forældresamarbejde som er en nødvendighed i arbejdet med målgruppen, for at           sikre en positiv udvikling hos elever
 
Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst. Der vil ved ansættelse blive anmodet om kopi af straffeattest og børneattest. 

Begge stillinger er på 32 timer. Stillingen i SFO er tidsbegrænset frem til december 2025.

Tiltrædelse er 1. december 2024 eller før, hvis muligt.
 
Ansøgningsfristen er den 20. oktober og samtaler afholdes i uge 43. Vi indhenter reference efter behov. 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Jesper Qvist tlf. 27906555 eller afdelingsleder SFO Betina Solberg Hell tlf. 2790 6979. Vi er åbne for, at ansøgerne kommer på forbesøg, som aftales på forhånd. Se mere info på skolens hjemmeside www.klover-skolen.dk.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1f5a4109)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Kløver - Skolen, Kløvermarken, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6124624

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet