Sparringspartner inden for drift og beredskab i Sønderborg kommune

dato

Hvis du brænder for udfordrende tværgående opgaver, har en struktureret tilgang og fokus på høj kvalitet i opgaveløsningen, og finder det meningsfuldt at være sparringspartner for både kollegaer og den øvrige organisation, er du præcis den kollega vi søger!

Du bliver en del af Driftssupport i Drift og Beredskab Sønderborg. Vi er et team, som hver dag gør vores bedste for at yde service på et højt niveau til vores kollegaer inden for økonomi, administration, borgerbetjening samt HR- og personaleadministration. Vi er ligeledes et team i udvikling, og du vil få mulighed for at påvirke udformningen af stillingens indhold over tid med fokus på samarbejde og faglig udvikling.

Dine arbejdsopgaver vil variere mellem politisk betjening, borgerbetjening, chefunderstøttelse, tværgående sager og projekter, økonomiopgaver m.m. og vil eksempelvis være:

  • Udarbejdelse af dagsordenspunkter til politiske udvalgsmøder
  • Besvare forespørgsler fra politikere, direktører m.v.
  • Udarbejde dagsordenspunkter
  • Besvare borgerhenvendelser
  • Fakturahåndtering
  • Tværgående opgaver – eksempelvis synergiprojekter, udvikle dashboards m.v.
  • Aktindsigter, GDPR, forvaltningslov m.m.
  • Afprøve og implementere AI
Alt dette kommer til foregå i tæt samarbejde med teamets øvrige medarbejdere.
Du skal vælge os fordi:
  • Vi ser vigtigheden af et godt arbejdsfællesskab.
  • Vi har fleksible arbejdsvilkår.
  • Vi er en spændende arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens.
  • Vi bor i helt nye og lækre bygninger.

Vi leder efter dig der
  • Trives i at arbejde i et lille og tæt team og ser vigtigheden af vidensdeling, sparring og samarbejde med nærmeste kollegaer i hverdagen.
  • Bidrager positivt til udviklingen af teamsamarbejdet og vores opgaveløsning.
  • Ser udfordringer som en mulighed for at lære.
  • Har erfaring og kompetencer med at arbejde i en politisk styret organisation og trives i at arbejde med journalisering og struktur.
  • Er digitalt nysgerrig.
Vi forestiller os, at du enten har en kontoruddannelse i offentlig administration gerne kombineret med erfaring indenfor kommunal forvaltning, en professionsbachelor i offentlig administration eller lignende.

Det er et krav, at du er erfaren bruger af Officeprogrammerne, og må meget gerne have erfaring med programmerne Acadre, KMD OPUS og First Agenda.

Det formelle
Du vil blive en del af Driftssupport i Drift og Beredskab Sønderborg, hvor der er stor berøringsflade med både vores borgere, medarbejdere, ledelsen i Drift og Beredskab samt kollegaer i Teknik, Miljø og Bæredygtighed, som vi er en del af. Du vil referere til afdelingschef for Drift og Beredskab Sønderborg.

Øvrige løn- og ansættelsesvilkår vil blive aftalt i henhold til gældende overenskomst.

Vi vil gerne byde dig velkommen den 1. november 2025.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Allan Bach Laursen, telefon 2924 5961 eller e-mail allu@sonderborg.dk.

Ansættelsesproces og datoer
Ansøgningsfristen er den 15. september 2025 kl. 12.00.
Stillingen søges elektronisk via linket 'Søg stillingen' i opslaget.

Samtalerne afholdes den 23. september 2025.

Lidt om Drift og Beredskab Sønderborg
Drift og Beredskab er en del af forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed i Sønderborg Kommune. Vi er ca. 350 medarbejdere, og omsætter for ca. 200 mio. kr. om året.

Meget af den kommunale drift er forankret i centret, og vi arbejder helhedsorienteret med driftsplanlægning, udbud og udførsel af opgaver bredt i hele kommunen. Vores kerneopgaver er rengøring og bygningsdrift i alle kommunale bygninger, flådestyring, kantinedrift, havnedrift, færgedrift, drift af parker, veje, stier og idrætsanlæg, hjælpemiddeldepot, vagtcentral, rottebekæmpelse og brandberedskab.

Vi er optaget af fælles retning i vores forvaltning med hovedvægt på samarbejde og sammenhængskraft samt professionel betjening og sagsbehandling som understøtter kommunens positive og bæredygtige vækst og udvikling.


https://www.youtube.com/watch?v=8EzFdnQXgNs

Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse

Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.

Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.

Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.

Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.


Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.

Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.


Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag

Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Drift og Beredskab - Driftssupport, Ingolf Nielsens vej, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d517def6-8867-4098-bf67-fe9ff3471c55

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet