Telefonsupportere til Statens It’s servicedesk i Sønderborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en stor forskel ved at hjælpe ca. 39.000 ansatte under 21 ministerområder med af løse små og store it-problemer og få deres daglige arbejde til at glide – så læs endelig videre.

I Statens It er vores servicedesk lidt af en hovedcentral. Den er det første sted vores brugere kontakter, hvis de har brug for hjælp, og det sidste sted, der lukker og slukker efter en travl dag. Det er hos servicedesken, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig hos vores kunder. Vi søger supportere til vores team i Sønderborg, der vil yde en førsteklasses support til de mange ansatte i staten. Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være din indgang til en spændende karriere i en stor og yderst samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Om stillingen Som it-konsulent hos Statens It’s servicedesk bliver du del af et stærkt hold på 50 dygtige og hjælpsomme kolleger, fordelt på 3 teams. Vi har travlt, vi har det sjovt og vi har fokus på din faglige og personlige udvikling.

Dit arbejde vil være fordelt mellem følgende opgaver:

  • 1. level it-support pr. telefon, kundeportal og via chat
  • Modtagelse af henvendelser fra brugere og registrering af dem i vores ticket-system
  • Telefonisk og skriftlig kommunikation med brugere
  • Modtagelse og prioritering af opgaver og bestillinger
  • Onsite-support på kundens lokalitet i forbindelse med projektopgaver.
Om dig Du har først og fremmest lysten og evnen til at være med til at gøre en forskel for vores brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Din baggrund er ikke afgørende, men du har flair for it, og du trives med at tale i telefon og hjælpe brugerne via fjernsupport.

Arbejdsdagen i servicedesk tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, at du er åben overfor at prøve nye ting og kan bevare roen og overblikket.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende - du:

  • går til enhver kundekontakt eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • kan dokumentere dit arbejde på skrift, og kan udarbejde vejledninger
  • er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.
Om os Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 21 ministerområder og deres ca. 39.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi kan tilbyde en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og gode muligheder for faglig sparring.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Det er ligeledes en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du har mulighed for at tage en aften- eller weekendvagt ca. en gang om måneden.

Vi søger fuldtidsstillinger på 37 timer. Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Sønderborg.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Janick Vorre på tlf. 72 31 10 29.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest d. 10. november 2023.

Vi afholder jobsamtaler løbende.

Statens It ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Sønderborg, Ellegårdvej, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931136

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet