BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at forme fremtidens infrastruktur i Sønderborg Kommune? Og kan du omsætte visioner om trafikudvikling til virkelighed? Så kan det være dig vi søger som trafikplanlægger i afdelingen Anlæg og Infrastruktur.
Der er stor udviklingsaktivitet i Sønderborg Kommune, og vores dagligdag i forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed er fyldt med spændende planlægningsopgaver. Dem bliver du en vigtig del af, for du skal spille trafikale hensyn og løsningsmuligheder ind i udviklingen.
Som trafikplanlægger i Anlæg og Infrastruktur kan du identificere store og små trafikale udfordringer, finde fagligt velfunderede forslag til løsninger på dem, og forklare hvordan og hvorfor.
Om jobbet
I Anlæg og Infrastruktur bliver du forankret i et team der primært arbejder med trafikplanlægning og trafiksikkerhed. Dine væsentligste opgaver vil være:
- Vurdering af trafikale løsninger i forbindelse med fysisk planlægning og lokalisering af trafikskabende anlæg
- Forbedring af eksisterende trafikløsninger på veje og pladser, det vil sige lave forslag til ombygninger eller ændring af striber og skiltning
- Parkeringsplanlægning - vi skal til at arbejde med en masterplan for parkering, og den skal du bidrage til
- Tovholder for fornyelse af afdelingens forskellige planer for trafikforhold, for eksempel trafiksikkerhedsplan, hastighedsplan og stiplan
- Trafiktællinger, herunder planlægning, tolkning, konklusioner, samt udarbejdelse af et systematisk tælleprogram, med henblik på opsætning af en trafikmodel for kommunen
- Besvarelse af henvendelser fra borgere, virksomheder og politiske udvalg om trafikforhold
Vi tilbyder
- En spændende og udfordrende stilling, hvor du har mulighed for at sætte dit præg på trafikplanlægningen i Sønderborg Kommune
- Gode muligheder for udvikling af dine faglige og personlige kompetencer via efteruddannelse og via tillidsfuld sparring med engagerede kolleger i forvaltningen
- Et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø hvor vi kommer hinanden ved og påskønner kontorfællesskabet
Hvem forestiller vi os som ny kollega?
Vi forestiller os at du har en teknisk uddannelse og erfaring inden for vejområdet. Herunder ønsker vi os at du:
- kender lovgivning, vejregler, trafikal adfærd og virkemidler så godt, at du kan sætte disse forhold konstruktivt i spil
- er analysestærk, og finder de betydende detaljer og nødvendige samarbejdspartnere i en sag
- er velformuleret i skrift og tale, og skaber tillid i de mange eksterne og interne kontaktflader i stillingen
- er holdspiller, og er bevidst om at vi arbejder i et fællesskab om en overordnet fælles opgave
- automatisk tænker over, om der er forbedringspotentialer i vores arbejde med trafikplanlægning og trafiksikkerhed, og bringer konstruktive forslag frem.
Hvem er vi?
Anlæg og Infrastruktur har til huse i rådhusannekset i det centrale Sønderborg, og består af 16 medarbejdere og en afdelingsleder. Vi skal være flere i afdelingen, og rekrutterer derfor yderligere i den kommende tid. Vores uddannelsesmæssige baggrunde er blandt andet ingeniører, tekniske assistenter og skov- og landskabsingeniører.
Du bliver én af to medarbejdere i et lille team som særligt arbejder med trafikplanlægning og trafiksikkerhed.
Vi arbejder med planlægning, anlæg og drift af veje, broer, grønne områder, stier, fritidsfaciliteter og kollektiv trafik, og er kommunens myndighed i forhold til vejlovgivningen. Trafiksikkerhed er et gennemgående tema i meget af vores arbejde, og Politiet er en daglig samarbejdspartner for os.
Anlæg og Infrastruktur har et tæt samarbejde med Entreprenørafdelingen, som er kommunens udførende enhed på vejområdet. Entreprenørafdelingen er en del af det nyoprettede Drift og Beredskab Sønderborg.
Vi har naturligvis også et tæt samarbejde med øvrige afdelinger i forvaltningen, og har et særligt behov for at koordinere med afdelingen By og Landskab, der står for den fysiske planlægning i kommunen, og som bruger trafikale bidrag fra Anlæg og Infrastruktur.
Der er stor offentlig og politisk interesse for de opgaver der løses i Anlæg og Infrastruktur, og derfor er vi meget opmærksomme på at kunne forklare rationalet bag de løsningsforslag vi leverer.
Vi betjener hovedsageligt Teknik-, By- og Boligudvalget samt Natur-, Klima- og Miljøudvalget.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling, med tiltrædelse snarest muligt.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Ansøg stillingen
Ansøgningsfristen er søndag den 12. november 2023 og samtalerne forventes afholdt den 23.-24. november 2023.
Ønsker du at vide mere om stillingen og afdelingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Keld Rysgaard på tlf. 2790 8111, eller på kery@sonderborg.dk.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4e83e079)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Anlæg og Infrastruktur, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924266