Uddannelsesambassadør til Uddannelse- og opkvalificeringsteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at blive en del af Job og Virksomhed i Jobcenter Sønderborg, hvor vi arbejder målrettet på at levere Danmarks bedste beskæftigelsesindsats tilpasset den enkelte borger? Brænder du især for at understøtte at ufaglærte uddannes til faglærte, at understøtte at ledigheden bruges til kompetenceløft for så mange som muligt og vil du arbejde i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i fokus? Så læs videre her:

Hvem er vi?
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, fx erhvervslivet og uddannelsesinstitutionerne.

Uddannelse- og opkvalificeringsenheden er forankret i Arbejdsmarkedsafdelingen, i afdelingen Job og Virksomhed. Vi arbejder på tværs af organisationen med at understøtte uddannelses- og opkvalificeringsforløb til ledige.

Dine opgaver

Den nye uddannelsesambassadør skal styrke den virksomhedsrettede del af uddannelsessatsningen i Sønderborg i Arbejde. Du vil i jobbet som uddannelsesambassadør:

  • Samarbejde med virksomheder og uddannelsesinstitutioner, herunder at sikre så mange uddannelsespladser på virksomhederne som muligt til ledige, der ønsker at gå fra ufaglært til faglært
  • Deltage i vores jobklubber for ledige og her motivere og inspirere borgere på deres vej mod job eller uddannelse og evt. brancheskift.
  • Tilrettelægge forløb herunder uddannelsesløft og voksenlærlingeforløb for den enkelte borger i samarbejde med vores uddannelsesrådgiver.
  • Tilrettelægge opkvalificeringsforløb i samarbejde med kolleger i uddannelses- og opkvalificeringsteamet
  • Samarbejde med kollegerne i Uddannelses- og opkvalificeringsenheden om at nå de ambitiøse mål, der er opsat for uddannelsesløft og voksenlærlingeforløb

Du er den helt rigtige for os, hvis du:

  • Har et solidt virksomhedsnetværk i lokalområdet og kan bruge det til at åbne døre til fx voksenlærepladser
  • Har kendskab til det lokale arbejdsmarked og dets udvikling i Sønderborgområdet
  • Har kendskab til uddannelsesmuligheder og gerne følger med i ny viden på området
  • Brænder for at inspirere borgere i relation til job og uddannelse
  • Tør at gå nye veje i jagten på gode resultater
  • Har en relevant uddannelse og gerne erfaring inden for uddannelses- eller arbejdsmarkedsområdet
  • er indstillet på at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet.
  • Kan samarbejde professionelt på alle niveauer med borgere, arbejdsgivere, kolleger og øvrige eksterne samarbejdspartnere - men samtidig evner at arbejde selvstændigt
  • Synes forandringer er en naturlig del af hverdagen og er tværfagligt nysgerrig
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring.
  • har kørekort og gerne mulighed for at benytte egen bil i jobbet.

Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet?

  • Du kan jonglere med mange bolde i luften samtidigt – og trives med det
  • Du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats, og hvor disse måles
  • Du har et højt drive, en positiv energi og begejstring, der smitter
  • Du tager et stort personligt og selvstændigt ansvar, og er samtidig en teamplayer
  • Du er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver, vi forsøger hele tiden at udvikle os og få nye ideer
  • Du bidrager til den gode trivsel – godt humør er for os en vigtig bestanddel i hverdagen.


Hvad kan vi tilbyde dig?

  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø og fagligt velfunderede og engagerede kolleger
  • En spændende stilling, hvor du i høj grad får mulighed for at sætte dit fingeraftryk på opgaveløsningen.
  • Et job med mange interne og eksterne samarbejdsrelationer
  • Et selvstændigt og udfordrende job med afvekslende jobfunktioner
  • Faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden.
  • Erfarne og metodestærke kollegaer og løbende faglig sparring.
  • Et godt kolleganetværk, hvor vi spiller hinanden gode og reflekterer sammen.
  • En arbejdsplads hvor det går stærkt, men hvor der altid er plads til et godt grin


Er du nysgerring på mere, før du søger?

Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Christine Nielsen på 27 90 51 34 eller en af dine kommende kollegaer i teamet, projektleder Mia Jauernik på 91 16 60 14 eller Inge Smith på 27 90 74 69, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse

Gerne 1. juni 2023 eller efter nærmere aftale.

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest søndag den 21. april 2024.

Samtaler

Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 25. april 2024.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=418edd0c)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Gade, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6016936

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet