BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du interesseret i at være med til at sikre en god oplevelse for par, der ønsker at blive gift i Sønderborg kommune? Har du gode administrative kompetencer og kan du tale og forstå dansk, tysk og engelsk? Er du imødekommende, venlig og serviceminded? Så er du måske den, vi leder efter!
Vi søger en medarbejder 37 timer om ugen, der skal varetage opgaver relateret til vielser og personregister. Du skal være giftefoged og foretage vielser af danske og udenlandske par på vores tre lokationer i Sønderborg, Gråsten og Nordborg. Hver fredag er der vielser af udenlandske par i enten Gråsten eller Nordborg og hver fjerde lørdag skal du varetage vielser på rådhuset i Sønderborg. Arbejdstiden lørdag kan variere, men som udgangspunkt skal du stå til rådighed fra klokken 9.00 til klokken 13.00.
Udover vielser og administrative opgaver relateret hertil, så får du opgaver i personregister, som relaterer sig til fødsler, navngivning og navneændringer.
Du får også opgaver i vores frontekspedition ca. 10 timer om ugen, hvor du, sammen med dine kollegaer, skal hjælpe borgere med henvendelser om fx MitID, udstedelse af pas og kørekort, vejledning vedr. skat og boligstøtte og andre spændende opgaver.
Der vil naturligvis være grundig oplæring.
I Borgerservice har vi en særlig vigtig opgave omkring inkludering af digitalt udfordrede borgere og det er derfor vigtigt, at du er tålmodig og har lyst til at hjælpe borgere, der har svært ved at bruge digitale løsninger. Du skal være god til at bruge de digitale systemer og løse problemer hurtigt og effektivt med borgeren i centrum.
Vi har åbent for personlige henvendelser i Borgerservice i Sønderborg tirsdag fra 9 til 18 og torsdag i Sønderborg, Gråsten og Nordborg kl. 9-18. Du skal kunne arbejde til kl. 18 om torsdagen og være fleksibel i forbindelse med valg og højsæson for udstedelse af pas, hvor vi har udvidede åbningstider.
Udover at du skal være imødekommende, udadvendt og have situationsfornemmelse, ønsker vi, at du har en administrativ uddannelse og hvis du har erfaring med kundebetjening og -service, så er det bare et ekstra plus.
Borgerservice er en del af Arbejdsmarkedsafdelingen. Vi flyttede i november 2022 til Jobcenteret i Borgen. Vi har her en ny flot indgang, som er omdrejningspunktet for vores frontekspeditioner. Vi har en uformel omgangstone og afdelingen ledes ud fra principperne omkring tilgængelighed, ærlighed og tydelighed. Vi arbejder med refleksiv praksis og vi øver os på at spørge før vi svarer. Vi tilbyder mentorordning og et Onboarding-program, der sikrer relevant oplæring og opfølgning.
Vi tilbyder dig et spændende og alsidigt job i et team af engagerede og dygtige kolleger. Du får én kollega, som varetager de samme opgaver som dig og du bliver en del af et team på 9 kollegaer, som varetager forskellige opgaver målrettet vielser, person – og folkeregister og du bliver en del af Borgerservice, hvor 34 kollegaer fordelt i 5 teams varetager forskellige opgaver.
Vi ønsker stillingen besat pr. 1.4.2024.
Hvis du har spørgsmål til eller vil vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte teamleder Lene Sloth på mobilnummer 27905087 eller lslo@sonderborg.dk.
Hvis du ønsker at søge stillingen, så send os din ansøgning og CV senest d. 20. februar 2024. Vi afholder samtaler d. 27. februar 2024.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Du kan læse mere om Borgerservice i Sønderborg kommune på vores hjemmeside.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ec1713b8)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Holger Drachmanns Plads, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974564